Ας σημειωθεί ωστόσο εδώ πως, εφόσον μιλάμε για διεγνωσμένη μαθησιακή δυσκολία,σε καμιά περίπτωση οι προσεγγίσεις των γονέων δεν αντικαθιστούν ή καλύπτουν τις παρεμβάσεις των ειδικών, αλλά σίγουρα, εάν γίνονται σωστά, μπορούν να δράσουν ενισχυτικά και συμπληρωματικά στην εκπαίδευση του μαθητή.
Τι μπορεί λοιπόν να κάνει ο γονιός όταν έρχεται η ώρα για ανάγνωση;
Ακολουθούν κάποιες ενδεικτικές προτάσεις:
- φροντίζουμε -όσο είναι δυνατόν- το μάθημα της ανάγνωσης να γίνεται σε ώρα όπου ο μαθητής είναι ξεκούραστος και σίγουρα να μην το αφήνουμε για το τέλος, αφού έχει διαβάσει όλα τα υπόλοιπα μαθήματα της ημέρας.
- μην περιμένετε από το παιδί να διαβάσει άπταιστα όλο το μάθημα ανάγνωσης: καλύτερα να προσπαθήσει να διαβάσει ικανοποιητικά ένα μέρος του κειμένου παρά να επιμείνετε στο να το μάθει όλο.
- τονίστε του τη χαρά της ανάγνωσης: βρείτε μαζί αγαπημένα παραμύθια ή συνταγές ζαχαροπλαστικής, εάν του αρέσουν τα γλυκά, και διαβάστε μαζί!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου