Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2010

Δυσκολία στην ανάγνωση: τι μπορεί να κάνει ο γονιός στο σπίτι;

Η κατάκτηση της ανάγνωσης είναι πρωταρχικής σημασίας για τον μαθητή των πρώτων τάξεων του δημοτικού, τόσο για την μετέπειτα εκπαιδευτική του πορεία, όσο και για την αυτοπεποίθηση καθώς και για την ισσοροπημένη κοινωνικοσυναισθηματική του οργάνωση.
Ας σημειωθεί ωστόσο εδώ πως, εφόσον μιλάμε για διεγνωσμένη μαθησιακή δυσκολία,σε καμιά περίπτωση οι προσεγγίσεις των γονέων δεν αντικαθιστούν ή καλύπτουν τις παρεμβάσεις των ειδικών, αλλά σίγουρα, εάν γίνονται σωστά, μπορούν να δράσουν ενισχυτικά και συμπληρωματικά στην εκπαίδευση του μαθητή.
Τι μπορεί λοιπόν να κάνει ο γονιός όταν έρχεται η ώρα για ανάγνωση;
Ακολουθούν κάποιες ενδεικτικές προτάσεις:
  • φροντίζουμε -όσο είναι δυνατόν- το μάθημα της ανάγνωσης να γίνεται σε ώρα όπου ο μαθητής είναι ξεκούραστος και σίγουρα να μην το αφήνουμε για το τέλος, αφού έχει διαβάσει όλα τα υπόλοιπα μαθήματα της ημέρας.
  • μην περιμένετε από το παιδί να διαβάσει άπταιστα όλο το μάθημα ανάγνωσης: καλύτερα να προσπαθήσει να διαβάσει ικανοποιητικά ένα μέρος του κειμένου παρά να επιμείνετε στο να το μάθει όλο.
  • τονίστε του τη χαρά της ανάγνωσης: βρείτε μαζί αγαπημένα παραμύθια ή συνταγές ζαχαροπλαστικής, εάν του αρέσουν τα γλυκά, και διαβάστε μαζί!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου