Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Ώρα για διάβασμα;14 βήματα για να είναι ευχάριστο και αποτελεσματικό:




-Αρχίζουμε το διάβασμα τουλάχιστον δύο ώρες μετά την επιστροφή του μαθητή απ’ το σχολείο
-Ξεκινάμε με τα πιο δύσκολα μαθήματα
-Κάνουμε συχνά και σύντομα διαλείμματα, ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε μαθήματος (πχ στα 20’ μάθημα, 5’ διάλειμμα)
-Επιβραβεύουμε συχνά τον μαθητή, ιδιαίτερα στα μαθήματα στα οποία δυσκολεύεται
-Ο μαθητής μπορεί να καταγράφει καθημερινά ένα ημερήσιο ημερολόγιο μαθημάτων(μάθημα-ώρα-διάρκεια) και να ελέγχει/τσεκάρει ο ίδιος την ολοκλήρωση των ασκήσεων
-Μπορείτε να χρησιμοποιείτε, αφού το έχετε συμφωνήσει μαζί, καθημερινά μια αγαπημένη δραστηριότητα/αντικείμενο του μαθητή ως κίνητρο προκειμένου να είναι συγκεντρωμένος κατά το διάβασμα και την οποία θα λαμβάνει μετά το κάθε μάθημα ή στο τέλος της ημέρας-
-Εάν υπάρχει κάποιο αντικείμενο στο χώρο μελέτης που αποσπά συστηματικά την προσοχή του μαθητή, θα πρέπει να αφαιρείται από το οπτικό του πεδίο
-Υπενθυμίζουμε, όσο συχνά χρειάζεται, κανόνες σωστής συμπεριφοράς καθώς και τη σημασία του να είναι κάποιος συγκεντρωμένος και συνεπής μαθητής.
-Δίνουμε έμφαση στις προσωπικές δυνατότητες του μαθητή και στις προσδοκίες που έχουμε γι’ αυτόν
-Εάν αρέσουν στον μαθητή δραστηριότητες που ίσως του προκαλούν κάποια εγρήγορση (π.χ παιχνίδια στον υπολογιστή), συμφωνούμε με τον ίδιο σε έναν συγκεκριμένο χρόνο απασχόλησης: 30’ τις καθημερινές και από 2 ώρες το Σάββατο και την Κυριακή είναι ένας λογικός χρόνος
-Εφόσον υπάρχει κάποιο ζεστό ρόφημα (πχ γάλα, χαμομήλι) που του αρέσει και τον χαλαρώνει καθιερώστε να το πίνει είτε πριν τον ύπνο ή και νωρίτερα
-Ένα ζεστό ντους επίσης μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση και τη χαλάρωση του μαθητή πριν το διάβασμα ή πριν τον ύπνο
-Προσπαθήστε να καθιερώσετε μια συγκεκριμένη ώρα ύπνου η οποία θα του εξασφαλίζει επαρκή ξεκούραση
-Διατηρείστε όσο το δυνατόν την υπομονή σας και τη θετική σας διάθεση κατά τη διάρκεια του διαβάσματος και…

Καλό διάβασμα!



Φαιδώρα Ρίζου
Ειδική Παιδαγωγός, ΜΑ

http://www.eidikipaidagwgos.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου