Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

"Παίζω και μαθαίνω -και- στην παραλία!"

Το καλοκαίρι είναι εδώ και τα παιδιά δε βλέπουν την ώρα να απολαύσουν τις χαρές της θάλασσας! Για τους γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας αλλά και παιδιών πρώτης σχολικής ακολουθούν κάποιες ιδέες για δημιουργική, διασκεδαστική αλλά και αποτελεσματική μάθηση με φόντο θαλασσινό! Εξάλλου, όταν η γνώση προκαλείται και εξασκείται σε φυσικό περιβάλλον, με πλούσιο βιωματικό υλικό και μακριά από το πιθανό άγχος του σχολικού πλαισίου, μπορεί να κατακτηθεί και να εμπεδωθεί κάποιες φορές ουσιαστικότερα. Οι παρακάτω δραστηριότητες προσφέρονται και για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες:

1. Αρίθμηση: Μετράμε μαζί με το παιδί ή το παρακινούμε να μας μετρήσει....πέτρες ή κοχύλια που θα βρει στην παραλία, βάρκες στη θάλασσα, πόσα πυργάκια έφτιαξε με την άμμο.

2. Εξάσκηση στα χρώματα: τί χρώμα είναι οι ομπρέλες στην παραλία, τι χρώμα μαγιό φοράνε τα άλλα παιδάκια, αλλά και συνδυασμός αρίθμησης και ονομασίας χρωμάτων πχ πόσες ομπρέλες είναι κόκκινες;

3. Εξάσκηση στα αντίθετα: κρύα θάλασσα-ζεστή άμμος, γεμάτο-άδειο κουβαδάκι, μεγάλος-μικρός πύργος με άμμο, ανοιχτή-κλειστή ομπρέλα και άλλα.

4. Σύγκριση μεγεθών/ποσοτήτων για παράδειγμα: πιο ελαφρύ/πιο βαρύ κουβαδάκι με άμμο/με νερό, ψηλότερος αμμόπυργος, μεγαλύτερη βάρκα

5. Λεπτή κινητικότητα: γράφουμε μαζί με το παιδί ή του λέμε να σχηματίσει γράμματα ή λέξεις με το δάχτυλο στην άμμο, με πετρούλες ή κοχυλάκια, το παροτρύνουμε να παίξει με τα φτυαράκια και τα κουβαδάκια ,να φτιάξει σχέδια με την άμμο και να τα στολίσει με ξυλάκια, κοχυλάκια και άλλα.

7. Λεξιλόγιο: προτρέπουμε το παιδί να μας πει τι υπάρχει πχ στο βυθό της θάλασσας, τι μπορούμε να παίξουμε στη θάλασσα, σχολιάζουμε μαζί εικόνες της παραλίας (πχ "τι κάνει εκείνο το αγοράκι;" , "γιατί φοράει καπέλο;"), ή φτιάχνουμε μικρές καλοκαιρινές ιστορίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου