Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Δημιουργικές ώρες με το παιδί μου στο σπίτι: παραμυθοτετράδιο,κρυμμένος θησαυρός & μικρός μάγειρας

 
Είναι αλήθεια πως μικρή ποσότητα χρόνου & λίγη καλή διάθεση επαρκούν -ακόμα και μες στην πίεση της καθημερινότητας- προκειμένου οι γονείς να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών τους ωστέ να μη γίνει..κενός!
Συχνά, τα παιδιά σχολικής ηλικίας, όταν δε διαβάζουν, βλέπουν τηλεόραση, ασχολούνται με τον υπολογιστή ή παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς προκειμένου να διευρύνουν και να εμπλουτίσουν αυτές τις επιλογές και τις συνήθειες των παιδιών τους; Ακολουθούν 3 ιδέες:
  • "γράφω ένα παραμύθι": μια ιδανική δραστηριότητα για παιδιά που αγαπούν τα παραμύθια & τις ιστορίες, αλλα και το γράψιμο. Μπορείτε να το βοηθήσετε να διαλέξει ένα θέμα ή μπορεί ακόμα το παραμύθι να αποτελείται από πολλές μικρες ιστορίες. Ενθαρρύντε το παιδί να βρει, να κόψει και να κολλήσει στο "παραμυθοτετράδιό" του σχετικές εικόνες από περιοδικά ή φωτογραφίες ή ακόμα καλύτερα να προσθέσει δικές του ζωγραφιές που ολοκληρώνουν την ιστορία του.         Καλλιεργείται:λεξιλόγιο,γραπτός λόγος, ανάγνωση,ικανότητα σύνθεσης ιστορίας,φαντασία,δημιουργικότητα.
 
  • "κρυμμένος θησαυρός": αυτή η δραστηριότητα προτείνεται ιδιαίτερα σε παιδιά που τους αρέσει η κινητικότητα ή που δυσκολεύονται να μένουν καθιστά για πολύ ώρα σ' ένα σημείο. Γράφετε λοιπόν σύντομα μηνύματα σε ένα κομμάτι χαρτί, φροντίζοντας στο τέλος του μηνύματος να οδηγείται τον...επίδοξο κυνηγό στο σημείο που βρίσκεται το επόμενο χαρτάκι. Το περιεχόμενο του μηνύματος μπορεί να ποικίλλει: ερωτήσεις γενικού περιεχομένου, κρεμάλα, αινίγματα, ζωγραφιές που ζητείται απ' το παιδί να φτιάξει, ή ακόμα ερωτήσεις που σχετίζονται με την σχολική ύλη του για την επόμενη ημέρα!                                                                            Καλλιεργείται: προσανατολισμός, συγκέντρωση, συνδιαστική σκέψη, μνήμη
 
  • "μικρός μάγειρας" : αν και η ώρα του μαγειρέματος συχνά συνδέεται με χρονική πίεση & κούραση για της μαμάδες, θα μπορούσε να είναι μια καλή ευκαιρία να μετατραπεί σε ευχάριστη δραστηριότητα για μικρούς & μεγάλους. Ο μικρός μας μάγειρας μπορεί να μας βοηθήσει σε διάφορα στάδια της μαγειρικής: στην προετοιμασία (να πλείνει, να κόψει τα υλικά), στην ανάγνωση της συνταγης και στο σερβίρισμα. Μάλιστα αν το φαγητό ή το γλυκό που ετοιμάζεται είναι απ' τ' αγαπημένα του παιδιού, το κίνητρο συμμετοχής αυξάνεται κατακόρυφα!                                                              Καλλιεργείται: συνεργατικότητα, λεπτή κινητικότητα, μαθηματικές έννοιες, όπως ποσότητα & μέγεθος,συγκέντρωση, ικανότητα ακολουθίας βημάτων προς επίτευξη αποτελέσματος.    
        Φαιδώρα Ρίζου
        Ειδική Παιδαγωγός, ΜΑ
 
                                                                                      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου