Ψαλίδι, κόλλλα,χαρτί/χαρτόνια & μπογιές: υλικά που βρίσκονται σε κάθε σπίτι και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανα πάσα στιγμή για εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες με παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Παρακάτω προτείνονται 3 ενδεικτικές ιδέες αξιοποίησης αυτών των υλικών:
- "Φτιάχνω εικόνες με τα σχήματα" Σχεδιάζει, ζωγραφίζει, κόβει, κολλάει σχήματα & φτιάχνει μια εικόνα ή ακόμα καλύτερα πολλές εικόνες που συνθέτουν μια ιστορία. Εναλλακτικά, φτιάχνουμε με το παιδί παρεούλες ανάλογα με το σχήμα & το χρώμα (πχ κίτρινα τρίγωνα, πράσινα τετράγωνα) Καλλιεργείται:λεπτή κινητικότητα, αντίληψη σχημάτων & χρωμάτων,ικανότητα σύνθεσης,οπτική αντίληψη,φαντασία,προφορικός λόγος,κατηγοριοποίηση
- "Φτιάχνω γράμματα & παίζω" Γράφει γράμματα ή συλλαβές τα κόβει,τα χρωματίζει & ξεκινάμε τα γραμματοπαιχνίδια μας: α) αναποδογυρίζουμε τα γράμματα με στόχο να βρει το παιδί το ζευγάρι των ίδιων γραμμάτων, β) διαλέγει στη τύχη ένα γράμμα & λέει μια λέξη που ξεκινάει απ' αυτό το γράμμα ή κολλάει τα γράμματα της & φτιάχνει τη λέξη στο χαρτί, γ) γράφουμε εμείς τη λέξη & ζητάμε από το παιδί να βρεί τα γράμματα και να ανασυνθέσει τη λέξη. Ενισχυτικά μπορείτε να κολλήσετε μια εικόνα της λέξης ή να προτρέψετε το παιδί να τη ζωγραφίσει. Καλλιεργείται: λεπτή κινητικότητα, γραφοκινητική αντίληψη, φωνολογικήενημερώτητα, γραπτή & προφορική έκφραση.
Καλλιεργείται: λεπτή κινητικότητα, αντίληψη ποσοτήτων, συγκρητική ικανότητα,αριθμητική αντίληψη, σειροθέτηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου