Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Δύο βήματα για σωστή ορθογραφία. Δεύτερο βήμα: "Ξανακοιτάζω το γραπτό μου!"


Το δεύτερο βήμα για σωστή ορθογραφία αφορά στη διαδικασία του να ξανακοιτάζει ο μαθητής το γραπτό του, μια  δραστηριότητα που μπορεί να εξελιχθεί σε πολύ βοηθητική και αποτελεσματική μαθησιακή συνήθεια τόσο στην ορθογραφία, όσο και σε άλλους τομείς

Καταρχάς, αυτή η καλή συνήθεια προλαβαίνει και αποτρέπει ορθογραφικά λάθη απροσεξίας ή βιασύνης που γίνονται συχνά. Επίσης, όπως και το προηγούμενο βήμα ("Γιατί το γράφω έτσι;"), βάζει τον μαθητή σε μια διαδικασία ενεργητικής και βιωματικής συμμετοχής ως προς την μαθησιακή διαδικασία και συγκεκριμένα την κατάκτηση της ορθογραφημένης γραφής. 

Και αυτή η δραστηριότητα θα κατακτηθεί απ' τον μαθητή σταδιακά, αρχικά με προτροπή, ενθάρρυνση και υπενθύμηση του γονέα ή του εκπαιδευτικού μόλις το παιδί ολοκληρώνει την ορθογραφία του. "Για να δούμε τώρα μήπως μας ξέφυγε κανένα λαθάκι!" ή "Για να ξανακοιτάξεις τις λέξεις αν τις έγραψες σωστά και όμορφά!" είναι ενδεικτικές φράσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ανάλογα με την ηλικία ή το επίπεδο του παιδιού, ως σύνδεση με τη διαδικασία του επανελέγχου του γραπτού του. 

Συνοπτικά λοιπόν,  το ξανακοίταγμα και η διόρθωση του γραπτού, όταν χρειάζεται, είναι μια συνήθεια που με τη βοήθεια του γονέα αλλά και του εκπαιδευτικού μπορεί να εξελιχθεί σε στρατηγική μάθησης η οποία βοηθά το παιδί να:
  • ανακαλεί και εφαρμόζει τους ορθογραφικούς κανόνες
  • καλλιεργεί την προσοχή του
  • γνωρίζει την απόδοση του, τα δυνατά & τ' αδύνατα σημεία του
  • αυξάνει την υπευθυνότητα & την αυτονομία του
  • βελτιώνει σταδιακά την αυτοπεποίθησή του
  • εφαρμόσει αυτή τη στρατηγική & σε άλλες ασκήσεις ή μαθήματα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου