Το δεύτερο βήμα για σωστή ορθογραφία αφορά στη διαδικασία του να ξανακοιτάζει ο μαθητής το γραπτό του, μια δραστηριότητα που μπορεί να εξελιχθεί σε πολύ βοηθητική και αποτελεσματική μαθησιακή συνήθεια τόσο στην ορθογραφία, όσο και σε άλλους τομείς.
Καταρχάς, αυτή η καλή συνήθεια προλαβαίνει και αποτρέπει ορθογραφικά λάθη απροσεξίας ή βιασύνης που γίνονται συχνά. Επίσης, όπως και το προηγούμενο βήμα ("Γιατί το γράφω έτσι;"), βάζει τον μαθητή σε μια διαδικασία ενεργητικής και βιωματικής συμμετοχής ως προς την μαθησιακή διαδικασία και συγκεκριμένα την κατάκτηση της ορθογραφημένης γραφής.
Και αυτή η δραστηριότητα θα κατακτηθεί απ' τον μαθητή σταδιακά, αρχικά με προτροπή, ενθάρρυνση και υπενθύμηση του γονέα ή του εκπαιδευτικού μόλις το παιδί ολοκληρώνει την ορθογραφία του. "Για να δούμε τώρα μήπως μας ξέφυγε κανένα λαθάκι!" ή "Για να ξανακοιτάξεις τις λέξεις αν τις έγραψες σωστά και όμορφά!" είναι ενδεικτικές φράσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ανάλογα με την ηλικία ή το επίπεδο του παιδιού, ως σύνδεση με τη διαδικασία του επανελέγχου του γραπτού του.
Συνοπτικά λοιπόν, το ξανακοίταγμα και η διόρθωση του γραπτού, όταν χρειάζεται, είναι μια συνήθεια που με τη βοήθεια του γονέα αλλά και του εκπαιδευτικού μπορεί να εξελιχθεί σε στρατηγική μάθησης η οποία βοηθά το παιδί να:
- ανακαλεί και εφαρμόζει τους ορθογραφικούς κανόνες
- καλλιεργεί την προσοχή του
- γνωρίζει την απόδοση του, τα δυνατά & τ' αδύνατα σημεία του
- αυξάνει την υπευθυνότητα & την αυτονομία του
- βελτιώνει σταδιακά την αυτοπεποίθησή του
- εφαρμόσει αυτή τη στρατηγική & σε άλλες ασκήσεις ή μαθήματα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου